KEDİLERDE PİRE ENFESTASYONU

Site: Vets and Pets Veteriner
URL: http://www.halkaliveteriner.com/haber/268-kedilerde-pire-enfestasyonu.html

Predispoze faktörler

Sıcak, rutubetli çevre, kalın astar (hayvanın altına serilen). Pirelerin sağ kalması ve yayılması için en elverişli koşullar 18-30 °C sıcaklık ve %70-80 rölatif nemdir.

Klinik bulgular

Alerjik bir reaksiyonun eşlik etmediği düşük dereceli enfestasyon (FAD olmaksızın) sadece hafif jeneralize kaşıntı veya nadiren deri tahrişine neden olur. Şiddetli enfestasyon anemi ile sonuçlanır ve deride önemli miktarda pire dışkısı görülebilir. Ciddi vakalarda pirelerin kendisi de bulunabilir. Klinik bulgular generalize ekskoriasyon, kırılmış tüyler, travmatik alopesi ve eritematöz papüllerdir, bunlar enfestasyonun şiddetine bağlı olarak değişir (Tipik bir davranışsal bulgu; pire enfestasyonu bulunan köpeğin her pire ısırığından sonra aniden ısırık yerini ve onu çevreleyen alanı kemirmeye başlamasıdır).

Köpeklerde, klinik belirtiler ilk olarak kuyruk sokumunda görülür. Kedilerde, pire enfestasyonu miliyer dermatit gelişimine yol açar.

Yetersiz pire kontrolü hikayesi (hayvanlarla temas, çevre vb.).

Klinik bulguların yokluğu pire enfestasyonunu ekarte etmez! Tanı, nemli bir pamuğun bölgeye sürtülmesiyle alman bir "örneğin" (pire dışkısı, epitelyal debris, tüy, kepek) incelenmesi ile kolaylaştırılmıştır: pire alındığı yerde kırmızımsı- kahverengi bölge oluşur (kanın pire tarafından emilip sindirilmesinden dolayı), diğer debris durumunda böyle bir olay meydana gelmez.

Ayırıcı Tanı

Uyuz (Sarcoptes scabiei var. canis, Notoedres cati, Otodectes cynotis)

Cheyletiellosis ('yürüyen kepek', Cheyletiella spp.) Bit enfestasyonu (Linognathus setosus, Trichodectes canis, Felicola subrostrata)

Chiggers /Trombiculosis (Trombicula autumnalis) Alerjik dermatit Aneminin ayırıcı tanısı

Tedavi

Pire kontrolü: enfeste hayvanlardan, çevresindekilerden ve onunla temas eden diğer hayvanlardan pire eliminasyonu.

Uygun ürünlerin kullanımı: eğer yukarıdaki önlem çevre tedavisi için etkin olmazsa, çevredeki hayvanlarda uygun tedaviyi tamamlamak için sprey ürünler kullanılmalıdır.

Prognoz

İyidir. Deri semptomları iki hafta içinde iyileşir ve tüysüz alanlardaki tüyler yavaş yavaş büyür.

Tedavi

Tedavi için Atakent Vets and Pets Veteriner Kliniğini Arayın